مجله زیبا، برای خانواده های ایرانی

تعرفه تبلیغات در سایت
سه روش جالب درست کردن پنیر در خانه

سه روش جالب درست کردن پنیر در خانه

خیلی از خانم ها دوست دارند به جای اینکه از بیرون پنیر بخرند در خانه پنیر درست کنند به همین خاطر در اینجا به شما سه روش تهیه پنیر در خانه را آموزش می دهیم

به ادامه بروید

* طرز تهیه پنیر با ماست:

مواد لازم:

شیر: یک کیلو

ماست: 4 قاشق غذاخوری

* طرز تهیه:

ابتدا شیر را بجوشانید. سپس شعله اجاق را کم کنید و 4 قاشق ماست به آن بیفزایید. مدت 7 دقیقه به هم بزنید تا شیر بریده شود. بعد آن را از پارچه نازکی که داخل آبکش قرار داده‌اید، رد کنید و پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت 4 الی 5 ساعت روی آن جسمی سنگین قرار دهید تا آب آن خارج شود. بعد پنیر را قطعه قطعه کرده، در آب نمک نگهداری کنید.

 

* طرز تهیه پنیر با سرکه

مواد لازم:

شیر: یک کیلو

سرکه: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا شیر را حرارت دهید. وقتی شیر به جوش آمد، شعله اجاق را خاموش کنید. سپس 3 قاشق سرکه به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا شیر بریده شود. سپس آن را از پارچه نازکی که داخل آبکش قرار داده‌اید، رد کنید. پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت 4 الی 5 ساعت جسمی سنگین روی آن قرار دهید تا آب آن خارج شود. سپس پنیر را قطعه قطعه کرده، داخل آب نمک نگهداری کنید.

 

* طرز تهیه پنیر با مایه پنیر:

مواد لازم:

شیر: یک کیلو

مایه پنیر: یک دوم قاشق چایخوری

طرز تهیه:

شیر را پس از جوشاندن از روی حرارت بردارید و بگذارید قدری خنک شود. به حدی که دمای آن کمی بیشتر از دمای بدن باشد. سپس مایه پنیر را در آن بریزید و بگذارید تا شیر به پنیر تبدیل شود (زمان لازم جهت تهیه این پنیر 15 دقیقه است)‌.

 

منبع:تبیان

بازنشر:مجله زیبا

مجله زیبا نظرات آشپزی , شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳ ب.ظ
۷۱۷ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۷۹۳
برچسب ها : ,

نظرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی