مجله زیبا، برای خانواده های ایرانی

تعرفه تبلیغات در سایت
آشنایی با عوارض مواد غذایی تراریخته

آشنایی با عوارض مواد غذایی تراریخته

آیا می توانیم با خیال راحت مواد غذایی تراریخته را مصرف کنیم؟ آیا مواد غذایی تراریخته هیچ گونه عوارضی ندارند؟ در این مطلب مجله زیبا شما را بیشتر با مواد غذایی تراریخته آشنا می کند

به ادامه بروید

* محمد حسین عزیزی، مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره موادغذایی تراریخته و بحث های پیرامون این موادغذایی اظهار کرد: بحث تراریخته و جنجال های مربوط به آنها بیش از ۵۰ سال است که در دنیا مطرح می‌شود.

* او با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های دنیا از محصولات تراریخته استفاده می‌کنند، گفت: کشور‌هایی مانند آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا، برزیل، هند، بنگلادش، نیوزلند و بسیاری از کشور‌های اروپایی با مصرف تراریخته‌ها موافق هستند و به کاشت و مصرف موادغذایی تراریخته اقدام می‌کنند.  بر اساس گزارش‌ها می‌توان گفت که  نیمی از کشور‌های قاره اروپا موافق مصرف موادغذایی تراریخته هستند.


* مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  به موضوع سلامت موادغذایی تراریخته اشاره کرد و گفت: اینکه موادغذایی تراریخته مضر باشد تاکنون به قطعیت ثابت نشده است هر چند مواردی از مضرات آن نیز مطرح شده است.

* عزیزی درباره طرح موضوع عقیم شدن با مصرف موادغذایی موضوع ناباروری تصریح کرد: عقیم شدن با موادغذایی تراریخته صحت ندارد؛ بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا که پرجمعیت هستند مثل هند از موادغذایی تراریخته استفاده می‌کنند.


* نصب برچسب روی تمام محصولات تراریخته

- مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: در بیشتر کشور‌ها که با مصرف موادغذایی تراریخته موافق هستند بر روی موادغذایی برچسب GMO درج می‌شود تا مخالفان در هنگام خرید محصول با اختیار فرآورده مورد نیاز خود را انتخاب و مصرف کنند.

* عزیزی در پایان گفت: در ایران دو سال است که بر روی محصولات تراریخته برچسب درج شده است تا مردم بتوانند با آگاهی کامل و اختیار، موادغذایی مصرفی خود را انتخاب کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

پایان مطلب/

مجله زیبا نظرات پزشکی , جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۰۵:۱۸ ب.ظ
۸۰۶ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۹۰۳

نظرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی