مجله زیبا، برای خانواده های ایرانی

تعرفه تبلیغات در سایت
این مواد غذایی از آنتی بیوتیک بهتر عمل می کنند

این مواد غذایی از آنتی بیوتیک بهتر عمل می کنند

مجله زیبا - لازم نیست برای هر بیماری از آنتی بیوتیک ها استفاده کند شما می توانید از خوارکی هایی استفاده کنید که بهتر از آنتی بیوتیک ها عمل می کنند

به ادامه بروید

قبل از کشف آنتی بیوتیک ها، بسیاری از عفونت‌های باکتریایی حتی عفونت‌های جزئی به مرگ منجر می‌شدند، با ورود آنتی بیوتیک‌ها به دنیای پزشکی، میلیون‌ها نفر از زندگی نجات یافتند و حتی جراحی‌ها هم ایمن‌تر شدند.

 

- اما مشکلی که وجود دارد این است که باکتری‌ها بسیار سریع سازگار می‌شوند که به این فرآیند مقاومت آنتی بیوتیکی گفته می‌شود. نتیجه این مقاومت آنتی بیوتیکی آن است که ما روزانه آنتی بیوتیک مصرف می‌کنیم، بی انکه نتیجه مطلوب را بگیریم.

- استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها این روند را به طور جدی تسریع می‌کند، به طوری که مشاهده می‌شود گاهی اوقات بیماران حتی اگر عفونت از نوع ویروسی هم باشد درخواست آنتی بیوتیک می‌کنند.

 

- تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که بدن برای مقابله با باکتری‌ها نیاز به تقویت دارد، برخی مواد غذایی طبیعی می‌تواند به انجام این عمل کمک کنند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

* سیر

سیر یک ماده غذایی فوق العاده عالی است که نه تنها صد‌ها سال به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است بلکه خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد میکروبی هم دارد. این خاصیت به دلیل ترکیبی به نام آلیسین (که در پیاز هم موجود است) است. برای مقابله با عفونت، از سیر خرد شده به صورت پخته یا خام استفاده کنید.


  * سرکه سیب

سرکه سیب  از کاهش وزن گرفته تا پیشگیری از سرطان، همه نوع بیماری‌ها را درمان می‌کند. این ماده غذایی دارای قابلیت‌های آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کنندگی بسیاری است.


* عصاره تخم گریپ فروت

از دور ریختن دانه‌های گریپ فروت خودداری کنید. عصاره حاصل از این دانه‌ها به اندازه عناصر فعال موجود در صابون‌های ضد باکتریایی قدرتمند هستند و برای عفونت‌های باکتریایی و زگیل‌ها و پیشگیری از بیماری‌های واگیر استفاده می‌شوند.

 

* زنجبیل

زنجبیل یک ادویه عالی است که می‌توان هر روز از آن مصرف کرد. ثابت شده است که این ادویه، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و در تسکین یا رفع مشکلات گوارشی موثر است. زنجبیل از دیرباز به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی بخصوص در برابر میکروب‌های موجود در مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

* کلم

اگرچه اعضای خانواده کلم نفاخ هستند، اما ترکیبات گوگردی موجود در آن‌ها در از بین بردن سلول‌های مضر بسیار مفید هستند. عملکرد ضد باکتریایی این گیاهان هنگامی که آن را خام مصرف می‌کنید قوی‌تر است.


* روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یک محصول معجزه آسا برای بدن شما فواید زیادی دارد و در حقیقت، روغن نارگیل با آنتی اکسیدان‌های فراوان دارای ویژگی‌های ضد قارچی و ضد میکروبی است. استفاده از این روغن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.


* روغن پونه کوهی

پونه کوهی یکی دیگر از آنتی بیوتیک‌های خوشمزه طبیعی است که این خاصیت به محتوای کارواکرول آن مربوط می‌شود. این آنتی بیوتیک طبیعی برای انواع عفونت‌های باکتریایی مفید است، اما به ویژه برای درمان عفونت‌های دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

پایان/

مجله زیبا نظرات پزشکی , سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۱۱ ب.ظ
۴۰۱ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۴۲۷
برچسب ها : , , ,

نظرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی