مجله زیبا، برای خانواده های ایرانی

تعرفه تبلیغات در سایت
عشق و محبت عمر شما را زیاد می کند

عشق و محبت عمر شما را زیاد می کند

بخش زناشویی مجله زیبا - افرادی که اخلاق بهتری دارند و مهربان تر هستند در زندگی آرامش بیشتری دارند و همین آرامش یکی از علت های طولانی شدن عمر است

به ادامه بروید

* تاثیر مهربانی بر فشار خون و سلامت قلب

مهربانی، موجب تولید هورمون اکسی توسین می شود که گاه به عنوان "هورمون عشق" هم خوانده می‌شود. این هورمون به کاهش فشار خون و بهبود سلامت کلی قلب کمک می‌کند. اکسی توسین همچنین باعث افزایش عزت نفس و خوش بینی فرد می‌شود که در شرایطی که او دچار استرس یا حالت خجالت می‌شود، در رفع این حالت بسیار مفید است.


بهترین مطالب را در مجله زیبا بخوانید


* از مهرورزی انرژی بگیرید

حدود نیمی از شرکت کنندگان در یک تحقیق علمی اظهار داشتند که بعد از کمک به دیگران احساس قدرت و انرژی بیشتری می‌کنند. همچنین مهرورزی در این افراد با افزایش احساس اعتماد به نفس، آرامش و کاهش افسردگی همراه بود.

 

*اگر مهربان باشید خودتان شاد می‌شوید

در یک نظرسنجی در دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۰، در ۱۳۶ کشور مشخص شد که افرادی که که از نظر مالی سخاوتمند بودند با حمایت‌های خیرخواهانه از نیازمندان احساس شادی بیشتری می‌کردند. تحقیقات علمی ثابت کرده اند که مهربانی، میزان هورمون‌های شادی را در بدن افزایش می‌دهد و یکی از دلایل طولانی شدن عمر انسان است.

 

 

* مهربان باشید تا طول عمرتان زیاد شود

افرادی که بیشتر برای کمک به دیگران داوطلب می‌شوند، کمتر احساس درد و ناراحتی می‌کنند. تحقیقات نشان داده اند کمک به دیگران‌ی دو برابر آسپیرین در برابر بیماری‌های قلبی از فرد محافظت می‌کند، هرچند سایر عوامل از جمله سلامت جسمی، ورزش، جنسیت، عادت‌هایی مانند استعمال دخانیات در سلامت و طول عمر افراد موثر هستند.

 

* مهربانی داروی افسردگی

بر طبق تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه Western Reserve مانند بسیاری از دارو‌های ضد افسردگی، مهربانی بودن و عشق وزری در تولید هورمون سروتونین موثر است. این هورمون در بهبود روابط همسری، ترمیم زخم و ایجاد حس آرامش و شادی در انسان نقش دارد.

 

* مهربانی و حس رضایتمندی از زندگی

اگر مهربان باشید حس رضایتمندی بیشتری از زندگی خواهید داشت. طبق تحقیقات دانشگاه اموری، وقتی در مورد شخص دیگری مهربانی می‌کنید، مراکز لذت و پاداش مغز شما روشن می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

تاثیر عشق و محبت در طولانی شدن عمر انسان

مجله زیبا نظرات زناشویی , پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۲۲ ق.ظ
۵۵۵ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۶۲۰

نظرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی