مجله زیبا، برای خانواده های ایرانی

تعرفه تبلیغات در سایت
آنفلوآنزای جدید چه علائمی دارد؟

آنفلوآنزای جدید چه علائمی دارد؟

آنفلوآنزای یکی از بیماری هایی است که اگر کنترل نشود می تواند خطرناک باشد.تا امروز چند نفر از هموطنانمان به علت آنفلوآنزا جان خود را از دست داده اند .در ادامه بیشتر درباره این بیماری جدید می خوانید

به ادامه بروید

«همچنان بیشترین ویروس در گردش آنفلوآنزا H1N1 است که در مواردی با تابلو حاد و شدید بالینی بروز پیدا کرده و حتی متاسفانه در مواردیاین نوع از آنفولانزا منجر به مرگ شده است.»

-


این مطالب را هم بخوانید

چگونه با آنفلوآنزا مقابله کنیم؟

درمان آبریزش بینی



دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با بیان اینکه همچنان بیشترین ویروس در گردش آنفلوانزا در سال جاری H1N1 است، درباره برخی تصورات در زمینه تزریق دگزامتازون در این بیماری، گفت: دگزامتازون هرچند که علائم التهاب را کاهش می‌دهد، اما ممکن است باعث کاهش قوای سیستم ایمنی فرد مبتلا به آنفلوآنزا شده و وضعیت بیمار را وخیم‌تر کند.

- تزریق دگزامتازون در موارد ابتلا به آنفلوآنزا اصلا توصیه نمی‌شود؛ چراکه دگزامتازون نوعی کورتون تزریقی است و هرچند که علائم التهاب را کاهش می‌دهد، اما ممکن است باعث کاهش قوای سیستم ایمنی فرد شود و وضعیت آنفلوآنزا را در بیمار وخیم‌تر کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که افراد مبتلا به آنفلوانزا حاد به هیچ عنوان به تزریق دگزا به‌ویژه به صورت خودسرانه اقدام نکنند. »بیشتر بخوانید واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار الزامی است.

- دکتر مردانی تاکید کرد افراد در معرض خطری که تاکنون واکسن آنفلوانزا تزریق نکرده‌اند، حتما هرچه سریعتر با مراجعه به پزشک نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند، او به ایسنا گفت:« افراد در معرض خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان به دیابت یا بیماری‌های تضعیف‌کننده سیستم ایمنی، بیماران قلبی ریوی، مبتلایان به نارسایی کلیه، بیماران پیوندی، بیماران اچ‌آی‌وی مثبت و کارکنان مراکز درمانی و پرسنل پزشکی هستند.»

 

* علائم آنفلوآنزا H1N1
عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با اشاره به برخی علائم این آنفلوآنزا، گفت: «اگر مردم علائمی مثل آبریزش بینی، تب، بدن‌درد و... دارند، از رفتن به محل کار و یا فرستادن کودک دارای این علائم به مدرسه، به مدت دو تا سه روز جدا خودداری کنند، دست ندهند، روبوسی نکنند، اگر آبریزش بینی دارند از دستمال کاغذی یکبار مصرف استفاده کنند و بلافاصه دست‌شان را با آب و صابون بشویند. باید توجه کرد که شست‌وشوی مکرر دست‌ها منجر به قطع زنجیره عفونت‌های ویروسی می‌شود.

- اگر فردی که در گروه افراد در معرض خطر نیست، مبتلا به آنفلوآنزا شد، می‌تواند با خوردن مایعاتی چون آب پرتقال و استراحت در بستر بهبود یابد. اما اگر مدت زمان بیماری بیش از سه تا پنج روز طول کشید، باید به پزشک مراجعه کند.»

منبع: نی نی سایت  ninisite.com

پایانمطلب

مجله زیبا نظرات پزشکی , دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷ ب.ظ
۴۳۷ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۴۶۰
برچسب ها : , , , ,

نظرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی