مجله زیبا، برای خانواده های ایرانی

تعرفه تبلیغات در سایت
مشکلات یادگیری در کودکان ناشی از چیست؟

مشکلات یادگیری در کودکان ناشی از چیست؟

بخش سلامت کودک - آیا کودک شما در یادگیری مشکل دارد؟  این کودکان به تدریج درمی‌یابند که سایر کودکان از نظر وضع درسی بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه می‌کنند

به ادامه بروید

خانم لیلا شقاقی کارشناس روانشناسی درباره اختلال یادگیری در کودکان اظهار کرد:  بسیاری از کودکان ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی، قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است، هوش کم و بیش عادی دارند، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی کرده و به خوبی با سایرین ارتباط برقرار می‌کنند و در خانه  نیز کارهایی را که والدین به آنها می سپارند، به خوبی انجام می دهند، از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند دچار اختلال در یادگیری هستند.


این مطالب را هم بخوانید

# عوارض لاک ناخن برای کودکان

# علائم مننژیت در کودکان

# علائم و درمان یبوست در کودکان


 

* او در ادامه افزود: این کودکان زمانی که به مدرسه می‌روند و می‌خواهند خواندن و نوشتن را بیاموزند دچار مشکلات جدی می‌شوند. این کودکان به تدریج درمی‌یابند که سایر کودکان از نظر وضع درسی بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه می‌کنند،  کم کم بیزاری نسبت به  درس و مدرسه در آنها به وجود می‌آید.

* والدین آنها که اغلب از دلایل ناتوانی یادگیری آنها بی خبر هستند، مشکل را بیشتر می‌کنند و با فشارهایی که به کودک وارد می‌آورند، دشواری را چند برابر می کنند. زمانی که پیشرفت درسی فرد بر اساس آزمون‌های استاندارد فردی در خواندن، حساب کردن، نوشتن یا بیان به طور چشمگیری پایین تر از سطح مورد انتظار سنی، درسی، و یا هوشی وی باشد.

 

* شقاقی بیان کرد:  این نوع دانش آموز در تشخیص کلمه ، روان خوانی ، درک مطلب دچار مشکلاتی می شوند که پس از ارزیابی دقیق باید مورد درمان قرار بگیرند. اختلال در  نوشتن نیز وجود دارد که مهارت های نگارش پایین تر از حد مورد انتظار است.

 

* او گفت: زبان فارسی با دشواری های خود مشکلات آموزشی را برای این نوع دانش آموزان  ایجاد می کند. همچنین آیتم های حافظه دیداری و شنیداری ، توالی دیداری و شنیداری، دقت و تمرکز، حساسیت شنیداری، نارسا نویسی ، وارونه یا قرینه نویسی ارزیابی و در صورت لزوم درمان تجویز می شود .

 

* شقاقی تصریح کرد: اختلال در  یادگیری ریاضی، مهارتهای حرکتی درشت و ظریف ، مهارتهای کلامی ، مهارتهای شناختی ، ادارک فضایی، حل مسئله ، مفاهیم پایه ریاضی، برتری طرفی مغز  باید کاملا  ارزیابی و در صورت لزوم درمان انجام شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

پایان مطلب

مجله زیبا نظرات بهداشت و کودک , چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵ ب.ظ
۴۵۸ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۴۷۴

نظرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی