مجله زیبا، برای خانواده های ایرانی

تعرفه تبلیغات در سایت
اختلالات جنسی در زنان چه علت هایی دارد؟

اختلالات جنسی در زنان چه علت هایی دارد؟

اختلالات جنسی در زنان تاثیر بسیار بدی روی زندگی آنها می گذارد.خیلی از خانم ها هستند که دچار اختلالات جنسی هستند اما علت این اختلالات جنسی چیست؟

به ادامه بروید

اختلالات جنسی زنان تاثیر مهمی در رابطه زناشویی دارد. اختلالاتی که می تواند ناشی از تاثیر یک دارو یا بیماری مزمن و یا حتی لباس نامناسب و استفاده از شوینده های شیمیایی باشد. اگر می خواهید دلایل مهم اختلالات جنسی زنان را بشناسید، این مطلب را از دست ندهید.
اختلالات فیزیکی منجر به درد
-واژینیسموس یا انقباض واژن: عبارت است از انقباضات عضلات اطراف واژن و میان دوراه ودر نتیجه عدم امکان دخول به دلیل درد وانقباض. واژینیسموس یک واکنش شرطی شده است و بخاطر ارتباط ذهنی ایجادشده بین نزدیکی و درد، ممکن است برطرف شدن ضایعه اولیه منجر به درمان اختلال نشود. به خاطر انقباض مدخل واژن امکان معاینه لگنی وجود ندارد.
-پرده بکارت: اگر پرده محکم و پاره نشده باقی بماند نزدیکی باعث بروز درد می‌شود گاه نیز درد علت حساسیت بقایای ملتهب پرده است. در معاینه فیزیکی وجود این مشکلات کاملاً قابل تشخیص است.

-اشکالات کلیتوریس: ترشحات مهبلی، لباس‌های تنگ پلاستیکی ممکن است باعث التهاب کلیتوریس شود. از دیگر مشکلات شایع تحریک شیمیایی یا آلرژی نسبت به خوشبو کننده‌ها، صابون‌های عطری و شوینده‌ها است.
-فیموز (پوشیدگی): کلیتوریس نیز از عوامل نادر نزدیکی دردناک است. چسبندگی‌های کلیتوریس که ناشی ازجراحی‌ها وجراحات این ناحیه باشد کاملاًشبیه به فیموز است.
-تحریکات شیمیایی یا حساسیت در نتیجه مصرف اسپرم‌کش‌ها، شوینده‌های معطر واژینال اسپری‌های خشبوکننده و صابون‌ها بوجود می‌آید. استفاده ازشورت‌های نایلونی به‌همراه شلوارهای تنگ و چسبان هم از عوامل مستعد کننده است

داروها
- دارو‌های خواب‌آور : بار بیتورات‌ها، کلرال هیدرات و الکل
-آرامبخش‌ها :مپروبامات و انواع بنزودیازپین‌ها مثل (دیازپام، اکسازپام و کلرو دیازپوکساید.)
- مواد مخدر: مرفین و کدئین.
-دارو‌های ضد افسردگی: آمی تریپتیلین و ایمی پیرامین .
-مواد محرک: کوکائین وآمفتامین گاهی باعث سرعت ارگاسم اما در مقادیر بالا باعث تأخیر می‌شود.
-دارو‌های ضد فشار: مثل آلفامتیل دوپا و ترکیبات آمونیوم، فنتولامین و فنوکسی بنزآمین.

اختلال برانگیختگی یا تهییج
به گزارش سلامت نیوز برانگیختگی در زنان علاوه بر احساس هیجان باعث تپش قلب، تنفس سریع، افزایش فشار خون، داغی، بزرگی پستان‌ها، انقباض عمومی عضلات (میوتونی) سفت شدن نوک پستان مور مور شدن پوست و سرخی جنسی می‌شود، در این حالت کلیتوریس و لب‌ها برجسته و واژن افزایش حجم داده و رحم از داخل لگن به بالا کشیده شده و یک سوم تحتانی واژن برجسته و ضخیم‌تر شده و مدخل ارگاسم را تشکیل می‌دهد.
-حالت کمبود استروژن:
- وولو- واژینیت آتروفیک: شایع‌ترین اختلال مرحله تهییج است.
- برداشتن تخمدان‌ها: با برداشت تخمدان‌ها مهم‌ترین منبع تولید هورمون استروژن از بین می‌رود.
- ترکیبات پروژسترون: بخاطر نقش ضد استروژنی (کاهش لغزندگی) و ضد آندروژنی (کاهش میل جنسی) باعث خشکی واژن می‌شوند، قرص‌های ضد بارداری که دارای نسبت پروژسترون بالا هستند باعث خشکی شده و برانگیختگی را کاهش می‌دهند.

منبع:نی نی سایت  ninisite.com

بازنشر:مجله زیبا

مجله زیبا نظرات زناشویی , يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۵:۴۰ ب.ظ
۴۲۷ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۴۶۹

نظرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی