مجله زیبا، برای خانواده های ایرانی

تعرفه تبلیغات در سایت
ازدواج دردسر ساز / شکست در ازدواج و زندگی مشترک

ازدواج دردسر ساز

ازدواج یکی از مهمترین مراحل زندگی هر فردی است.اگر در انتخاب همسر دچار اشتباه شویم زندگی ما نابود می شود و دچار مشکلات زیادی خواهیم شد .پس بهتر است قبل از ازدواج به نکاتی مهم توجه کنید

به ادامه بروید

زهرا زین‌الدینی روانشناس و مشاور درباره اینکه با چه افرادی بهتر است ازدواج نکنیم اظهار کرد: ازدواج یک تصمیم بسیار مهم و اساسی در زندگی هر فرد است که تمامی جنبه‌های زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

* زین الدینی بیان کرد: اگر افراد نتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند ممکن است با ازدواج با یک فرد نادرست سلامت روان خود و خانواده‌‌هایشان را به خطر بیندازند و مشکلات جدی را در زندگی خود تجربه کنند.

 

* این روانشناس گفت: هر فرد بالغ و پخته‌ای زمانی که به ازدواج فکر می‌کند تمایل دارد بهترین انتخاب ممکن را داشته باشد و ریسک شکست در ازدواجش را با یک تصمیم درست به حداقل ممکن برساند و اولین سوالی که افراد می‌توانند از خودشان بپرسند این است که آیا آن‌ها می‌توانند به درستی فرد مناسب خودشان را انتخاب کنند و یا نیاز به متخصص دارند.

 

* وی ادامه داد: یکی از انتخاب‌های نادرست می‌تواند ازدواج با یک فرد مبتلا به اعتیاد باشد، چون اعتیاد یک بیماری است و تا زمانی که فرد از این بیماری رها نشود بدون شک نمی‌تواند یک رابطه سالم برقرار کند، چون به شدت تحت تاثیر مواد مخدر هست.

 

* زین‌الدینی اضافه کرد: افرادی که از اختلالات روانی رنج می‌برند مانند اختلال پارانوئید، اختلال شخصیت مرزی، اختلال دوقطبی، اختلال شخصیت ضد اجتماعی، اختلال شخصیت خودشیفته، اختلال شخصیت وایسته، اختلالات جنسی، اسکیزوفرنی و سایر اختلالات حاد روانی نمی‌توانند ازدواج موفقی را تجربه کنند.

 

* این روانشناس تصریح کرد: افرادی که اهل تلاش و کار نیستند همچنین برای زندگیشان برنامه مشخصی ندارند نمی‌توانند همسر مناسبی باشند.

وی افزود: فردی که بلوغ کافی و پختگی روانی مناسبی ندارد توانایی داشتن یک رابطه غنی را نخواهد داشت، چون مسولیت‌گریز و وابسته، رشد نیافته و غیرقابل اعتماد خواهد بود.

 

* زین‌الدینی افزود: افرادی که در کودکی آسیب‌های روحی شدیدی را تجربه کردند و نتوانستند رابطه عاطفی خوبی با والدین خود داشته باشند همچنین نیاز‌های عاطفیشان ارضا نشده است نمی‌توانند همسران خوبی باشند.

 

* این روانشناس گفت: افرادی که به تازگی از یک رابطه عاطفی بیرون آمده‌اند و یک شکست عاطفی عمیقی را تجربه کرده‌اند و دوره بازسازی و بهبودی را بطور کامل سپری نکرده‌اند هنوز آمادگی برقراری یک رابطه عاطفی دیگر را ندارند و ممکن است اگر وارد رابطه‌ای بشوند بدلیل ترس از تنهایی و فرار از درد و رنج رابطه قبلیشان باشد.

 

* زین‌الدینی خاطرنشان کرد: زمانی که شما در ابتدای رابطه متوجه می‌شوید که طرف مقابل شما را کنترل می‌کند یعنی بگونه‌ای رفتار می‌کند که گویا صلاح شما را بهتر از خودتان می‌داند و یا شما را مجبور به انجام کاری می‌کند که شما دوست ندارید بهتر است که نسبت به این نشانه‌ها حساس باشید و حتما از یک متخصص مشورت بگیرید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

بازنشر:مجله زیبا

مجله زیبا نظرات زناشویی , پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹ ق.ظ
۴۰۸ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۴۲۰

نظرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی